Bielefeldföretaget Halfar tillverkar väskor som reklamartiklar. Halfar har funnits på marknaden i över 30 år. Idag är företaget ett av de ledande företagen för reklampåsar i Europa. Varför en väska som reklampåse? Vad kännetecknar en väska som reklamartiklar? Vilka typer av efterbehandlingar är möjliga med Halfar-påsar? Ta reda på det!
Vad kännetecknar en väska som reklamartiklar?
Som utgångspunkt är reklamprodukter produkter som kan användas för reklam och kommunikation - särskilt eftersom de har en utskrivbar yta som ger utrymme för företagslogotyper och produktmeddelanden. Halfars produkter är perfekt anpassade till dessa krav. Skriv ut på Halfar-påsar? Inga problem! Väskor, ryggsäckar, ärmar med mera har utvecklats speciellt för individuell tryckning och efterbehandling. Det innebär att de å ena sidan har en mycket synlig reklamyta som visar upp logotyper, bilder och texter. Å andra sidan är väskorna utformade på ett sådant sätt att de kan bearbetas optimalt med motsvarande tryck- eller broderimaskiner. Detta är endast möjligt i begränsad utsträckning med kommersiellt tillgängliga påsar, eftersom t.ex. påsarnas flikar måste bearbetas speciellt för broderi. Därför är det desto mer värt att förlita sig på Halfars väskor med logotyp!
Vilka typer av efterbehandlingar är möjliga med Halfar-påsar
?
Vill du trycka på Halfar-påsar? Beroende på väskans material och beskaffenhet har du många olika alternativ. Tryck och broderi är nästan alltid möjligt, eftersom de kan beställas på giffits i butiken. Man skiljer mellan olika processer som screentryck, transfertryck, digitaltryck och sublimeringstryck. Förutom tryckning och broderi med olika processer och med ett valbart antal färger eller stygn finns det andra efterbehandlingsalternativ. Vissa Halfar-promoversionspåsar kan individualiseras effektivt med hjälp av prägling, lasergravyr, etiketter med digitalt tryck, emblem av textil, metall, gummi eller doming med 3D-effekt. Är du intresserad? Välj dina favoriter nu och gör en förfrågan!
Hur kan en standardväska utstråla en individuell
företagskonstruktion?
Väskan i sig kan förutom reklam också främja ett företag och ett varumärke. Helt enkelt genom att återspegla företagets design, dvs. företagets färger och stil. Tack vare det stora urvalet av väskor och de många färgalternativen kan många väskor i Halfars standardsortiment redan anpassas till varumärket och företagets CD-skivor. Olika stilar och typer av väskor erbjuder också en rad olika alternativ. Beroende på om varumärket som uppvaktas ska vara sportigt, feminint, glatt, affärsmässigt, diskret eller designorienterat i sitt uttryck kan Halfars många väskkollektioner användas för att förmedla utseende och stilar. Det finns så många anledningar som talar för Halfar-väskor med logotyp - vilken passar bäst för ditt företag?
Varför en väska som reklampelare?
Skickliga reklamprodukter är sådana som väcker stor uppmärksamhet, till exempel för att människor ofta vill hålla dem i handen. De tryckta Halfar-väskorna har två viktiga egenskaper och fördelar: å ena sidan är de riktiga vardagsföremål. Å andra sidan är de fashionabla accessoarer och livsstilsartiklar. Sammantaget gör dessa egenskaper väskor till framgångsrika reklammedier. Kunderna använder dem ju gärna eftersom deras funktioner och egenskaper är övertygande. De använder dem också för att väskorna uttrycker deras egen stil och personlighet. Men även för annonsörerna direkt, dvs. för företaget, finns det mycket som talar för väskan som reklampelare. Väskor är inte bara anpassningsbara och konfigurerbara, de är också lämpliga för olika reklammål och budgetar. Som en högkvalitativ premiumväska, som en lätt och billig mässväska, som en uppmärksammad reklampåse, som ett tillägg vid försäljning, som en identitetsskapande present till anställda och medlemmar - Halfars sortiment har rätt väskor och ryggsäckar för alla dessa och ännu fler tillfällen. Ring våra specialister på 040 2788 201-0 och hitta din perfekt passande modell!
Vilka material kan jag välja mellan?
Materialen som används är lika breda som utbudet av väsktyper. Beroende på syfte, budget och typ av väska använder Halfar olika material för väskorna. I sortimentet ingår särskilt lätta väskor av nylon eller polyester eller designmaterial som t.ex. tvåfärgat tyg med lätt struktur. Till och med material som ursprungligen är ovanliga för väskor kan hittas i standardsortimentet. Halfar var till exempel det första företaget som lanserade en reklampåse av lastbilsplast, LorryBag®. I dag är den här väskan av presenning redan en klassiker. Ett stort urval av filtpåsar hittar du också hos specialisten på reklamprodukter i Bielefeld. De är särskilt populära på grund av sin höga kvalitet och möjligheten att brodera. Företaget reagerar på trender med PVC-fri läderimitation. Samma sak gäller för jerseyväskor. Halfar använder ekologisk bomull för sina bomullspåsar och är certifierad enligt GOTS-standarden. Ett uttryck för det krav på hållbarhet som präglar hela företaget. Vill du också presentera ditt företag på ett sådant medvetet sätt? Vi ser fram emot ditt samtal!